zaterdag 30 augustus 2014

Geen potjes meer voor de glasbak ;-)

Bij mij thuis gaat er geen enkel potje meer in de glasbak!
Sterker nog, familie, vrienden, kennissen en collega's helpen mee met potjes sparen.
Gebruikte ik ze eerst alleen maar voor Opkikkerpotjes en Koekiemonsterpotjes
Mijn Opkikkerpotjes maak ik naar het patroon van Klaske
ik vind haar patroon veel beter als dat van de Hobby handig;-)




Nu heb ik nog een andere bestemming voor de potjes. Dat komt zo, mijn broer wilde graag geld voor zijn verjaardag, daar had ik geen probleem mee, maar altijd die eeuwige envelop daar had ik wel een probleem mee!!



Wat vind je ervan, leuk toch? Je raadt het al, het geld zit onder het 'water'. 
Is toch veel leuker om te geven dan een envelop.
Op internet zijn er een aantal patronen in omloop. 
Je hebt vast nog wat restjes garen en een paar kleine schelpjes, 
maak ook zo'n leuke viskom. Ik heb het zo aangepakt:

Ik ben begonnen met het water, de  zeebodem kan natuurlijk ook
Rondje haken net zo groot als je pot(je) is.
1.                  6 vaste in magische ring
2.                  2 vaste in elke vaste (12)
3.                  1 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (18)
4.                  2 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (24)
5.                  3 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (30)
6.                  4 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (36)
Voor mijn potje was dit voldoende, anders:
7.                  5 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (42)
8.                  6 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (48)

Waterplantje/zeewier (naar keuze 1 of 2 keer, afhankelijk van de grote van je potje)
1.             30 losse
2.             2 vaste in iedere losse
3.             afhechten.

Goudvis, maar je kunt er natuurlijk ook een tropische vis van maken;-)
1.             5 vaste in een magische ring 
2.             2 vaste in iedere vaste (10)
3.             2 vaste in iedere 2de vaste (15)
4.             2 vaste in iedere 3de vaste (20)
5.             1 vaste in iedere vaste (20)
6.             1 vaste in iedere vaste (20)
7.             1 vaste in iedere vaste (20)
8.             1 minderen (2 vaste samen haken) 8 v, 1 minderen, 8 v (18)
9.             3 vaste, 1 minderen, 8 vaste, 1 minderen, 3 vaste (16)
10.           1 minderen, 7 vaste, 1 minderen, 7 vaste (14)
11.           3 vaste, 1 minderen, 4 vaste , 1 minderen, 3 vaste(12)
12.           1 minderen, 4 vaste, 1 minderen, 4 vaste(10)
Maak de ogen op de vis, vul de vis op
13.           1 minderen, 1 minderen, 1 minderen, 1 minderen, 1 minderen(5)
Nu begin je aan de staart
14.           2 vaste in elke vaste (10)
15.           2 vaste in elke vaste (20)
16.           1 vaste in elke vaste (20)
17.           1 vaste in elke vaste (20)staart een klein beetje vullen
18.           staart dubbelvouwen en vast naaien.

Ik heb het waterplantje om een satéprikker gewikkeld die ik eerst met een stift groen heb geverfd. De satéprikker van de goudvis heb ik blauw geverfd.

Geld op de bodem, het 'water' erop, zeewier en vis in de kom, cellofaan, strikje en labeltje en je hebt een uniek cadeautje




FIJNE ZONDAG




























9 opmerkingen:

  1. Op en top recyclen zo. Je potjes zijn schattig, ik denk dat iedereen die dat krijgt er heel blij mee is.
    Je idee voor het geldcadeau is helemaal geweldig. Je bent een echte crea-bea.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier worden ook de potjes gespaard, vooral die met een deksel met een brede rand (speculoos en pindakaas e.d.) Bedankt voor het delen van je leuke vissen-kado-pot, die ga ik vast en zeker ook nog eens maken

    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gezien, zo'n geldcadeautje! En ook hier worden de potjes volop verzameld en gebruikt, je kan er echt alle kanten mee op en je kan er ook andere versieringen bovenop zetten en niet altijd ogen, een bloemetje of zo kan evengoed.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee zeg, zo"n vissenkom! Ga ik zeker onthouden!
    Ik zie dat het goed is gekomen met je opkikkerpotjes!
    Zijn ook super leuk om cadeau te geven.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan het feest varken eindelijk zeggen dat hij zwemt in het geld (allé de vis toch ;-) ) Tof idee en nog mooi ook.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij doet optimaal aan hergebruik van de glazen potjes. Ze zien er allemaal echt leuk uit en daar maak je veel mensen blij mee. Geld cadeau doen met het mini-vissenkommetje lijkt me top. Lief dat je het patroon deelt.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag u visjes gehaakt. Voor kindjes in BraVIS ziekehuis. nog Klein mandje erbij en vissen maar.
    Super leuk patroon

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...